A Hyundai elfeledett pilótái: Két bajnoki cím és egy hosszú kihagyás A Hyundai autógyártó világa nem csupán a technológiai innovációkról és a lenyűgöző modellekről szól, hanem a versenyzés szenvedélyéről is. A márka története során két pilótája emelkedet
Az idei évben Lappi és Sordo bebizonyították, hogy a Hyundai és a WRC világán túl is van lehetőség a sikerre, míg Mikkelsen sajnos szinte észrevétlen maradt.
Amikor a Hyundai tavaly decemberben bejelentette, hogy Adrien Fourmaux csatlakozik a csapatához, a hivatalos sajtóközleményben azt emelték ki, hogy a csapat folytatja a lehetőségek felmérését a jelenlegi versenyzők körében. Ez azt jelenti, hogy a harmadik autót váltakozva irányító Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo további szereplési lehetőségei is napirenden vannak.
Januárban Cyrill Abiteboul, a csapatfőnök, már jelezte, hogy a negyedik autó indítása szinte lehetetlen, így a hármas előtt átmenetileg lezárult a WRC kapuja. Ekkor Esapekka Lappi úgy határozott, hogy a Finn ralibajnokságra fókuszál, és egy Škodával indul el, miközben a WRC-től egyelőre távozó Enni Mälkönen navigátoraként csatlakozik hozzá.
A veterán Dani Sordo legalább maradt a csapat kötelékében, de mindössze a Portugál ralibajnokságban versenyzett egy Hyundai i20 N Rally2-vel. Felvetődött, hogy még kaphat egy búcsúfutamot a WRC-ben, de ebből semmi sem lett. Egyszer azért csak beült a Rally1-es autóba, a Goodwood Festival of Speeden vezethette az újabb Hyundait.
Andreas Mikkelsen februárban még WRC2-es programot fontolgatott, ám később újra szeretne a legmagasabb szintre visszatérni. Ezt a forgatókönyvet már kétszer is megélte: először 2016-ban, amikor a Volkswagen váratlanul visszalépett a WRC-ből, majd 2019-ben, amikor a Hyundai döntött úgy, hogy nem folytatja vele a közös munkát. Két WRC2-es világbajnoki címének köszönhetően tavaly újra lehetőséget kapott, hogy visszaüljön a Rally1-es autó volánja mögé.
A WRC2-es szezon végül a kútba esett, Mikkelsen szinte a teljes szezont kihagyta, mindössze egyetlen versenyen indult eddig, szeptemberben az olaszországi Valli della Carnia Rallyn Škodával állt rajthoz, de egy defekt miatt csak tizedik lett. Benevezett viszint egy jövő heti spanyolországi versenyre, megleptésre egy Toyota GR Yaris Rally2-vel indul Costa Blancán.
Elsősorban a 2027-es visszatérést tervezi a WRC-be, amikor az új szabályok miatt több gyártó csatlakozhat a mezőnyhöz. Nem lehet figyelmen kívül hagyni Mikkelsen szoros kapcsolatát a Škodával, azonban ahhoz, hogy helye legyen a legjobbak között, 2026-ban folyamatosan vezetnie kell, mert hiába nagyon gyors még mindig, különben kikerül a neve körforgásból.
Esapekka Lappi a közelmúltban elhódította a Finn ralibajnokság trófeáját, és máris bejelentette, hogy jövőre is szeretne részt venni a versenyeken, feltéve, hogy Enni Mälkönen nem támaszt ellenvetéseket a tervével szemben. Ezzel szemben Dani Sordo Portugáliában ünnepelhette a bajnoki címet, miután a szezonzáró futamon mindössze 0,8 másodperccel előzte meg Kris Meeke-et. Jelenleg Sordo még nem osztotta meg jövő évi terveit, de meglepetés lenne, ha a visszavonulás gondolatával foglalkozna.
Mindenesetre Lappi és Sordo sikeresen navigált a versenyzés világában a Hyundai és a WRC után is. Mikkelsennek érdemes lenne tőlük tanulnia jövőre, ha valóban komolyan veszi a visszatérés lehetőségét.





