Emilie Flöge és Gustav Klimt emlékére

121786693_627928901221329_1404578352021483342_n

Emilie Flöge és Gustav Klimt emlékére

Egy ideje terveket festek, hőn áhított célokat, melyek megvalósításához lehet, szűkek életünk keretei. Egyre inkább azt érzem, vagy még évszázadok választanak el attól, hogy szabad kapcsolódásokban éljünk, vagy a személy mindig is a megvalósítás útjába fog állni, s csak egy eszményt próbálok az életbe lehúzni, mely sosem fog elférni benne..

Úgy tapasztalom, legyen az illető a “valódi megvalósításának” bármily érett fokán, amikor párkapcsolatról van szó, bekapcsol a riasztó. Vagyis mutasd meg a kapcsolatod, kívül és belül, nyisd ki, csukd be, majd kezdd elölről és megmondom, hol tartasz hazafelé..

121775498_786942285429193_4100054216782760667_n

 

Szeretem a művészpárok életét tanulmányozni, náluk járva úgy érzem,  van remény, nem kell évszázadokat várni, és különleges helyzetekben képes a személy félreállni, és hagyja, hogy szabadon szeressünk..Talán mert a művész ritka pillanatokban “isteni” magasságokban jár, egy olyan térben, ahol nincs határ, ahol az egyik én akadályok nélkül folyik át a másikba és a harmadikba, s mikor “visszajön” az emberek alkotta hagyományok közé bizony zavarban van, hogy mi ez..Úgyhogy a legtöbbjük nem is nagyon jön vissza, megmarad abban a világban, melyet megalkotott. Erre a magas intenzitású, a csillagos eget elbíró együttlétre csodálatos példa Gustav Klimt és Emilie Flöge kapcsolata.

 

AUSTRIA - CIRCA 1910: Gustav Klimt and Emilie Floege in a dress with floral pattern in the garden of the Oleander villa in Kammer at the Attersee lake. Photography, 1910. (Photo by Imagno/Getty Images) [Gustav Klimt und Emilie Floege in einem Reformkleid mit Blumenmuster im Garten der Oleander-Villa in Kammer am Attersee. Photographie, 1910.]

 

Az a sok arany ragyogás, melyet a Klimt-képek elbírnak, testet öltött a festő magánéletében is. Hisz ahhoz, hogy  eredeti tündöklésében meg tudja mutatni alkotásain a nőt, bizony szenvedélyes kutatásokat kellett tennie e területen. Persze volt egy állandó háttérországa Emilie személyében, aki végig kitartott a festő mellett. Gustavnak amúgy a kapcsolatuk alatt 14 gyereke született más nőktől is. Tudom, nem teljes így a kép, hisz meg kellene kérdezni a kicsikkel magára maradt asszonyokat is, mit szóltak mindehhez, de erről sajnos nem tudok..Így számomra is csak egy elképzelt eszmény Emilie és Gustav kapcsolata, mely megtartotta a többiek érkezését is. Ám talán mégis megérte, mert már az életben arannyá válni egy Klimt-festményen gyógyír lehet sok fájdalomra.

Gustav Klimt mintha az összes ölelésben a Csók című képre edzett volna, a férfira, aki elbír a sok-sok nővel, s égként borul a szinte félholt formára, a február végi, de már a tavasz reményével kecsegtető földre. A Csók az egyiptomi alkotások ég és föld nászának huszadik századba való átültetése. Ahol a fent  termékenyíti meg a lentet, mert nélküle az csak halott anyag lenne. Erről tanúskodik a Csók női alakja, akinek nem éppen szenvedélytől ittas a tekintete, éppen csak hálni jár belé a lélek. Férfire van szüksége, nem tud önmagától életre kelni.

077bfe3a32011e6f648d41361fb7f554

 

 

Emilie a háttérből Gustavot megtartartása az érett nő okos magatartása. A férfi, ha élete során végig férfi marad és nem szelídül tigrisből báránykává, akkor haláláig hű vadászszenvedélyéhez.  Ami Gustavnak és Emilienek sikerült, egy szabad, mások által is átjárható térben létezni és alkotni, akkor az nekünk miért ne sikerülhetne.

A három részre szakadt női alak mozdulata pedig az egyetlen  esély a napfény befogadására, ha eltakarja magát nem érik el a sugarak. A készülődés, a levetkezés fájdalmas-édes időszaka ez kép az egyetlen igazi találkozás előtt, melyhez a férfiúi, kicsi nappal való randevúk a legszebb gyakorlatok.

 

121830447_699877624211866_8968020622628212548_n (2)

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.