A legmegfizethetőbb családi Opel szórakoztató ötletekkel és hasznos megoldásokkal mutatja meg, merre tart a jövő!


Két okból is figyelemre méltó az új Frontera az Opel kínálatában. Egyrészt a 4,39 méter hosszú, kompakt SUV tisztán elektromos kivitele 10,6  millió forintos indulóárával a márka legolcsóbb villanyautója, másrészt a 8,8 millió forintos alapárú lágyhibrid-változat jelenleg a legolcsóbb családi Opel. Ehhez persze az kellett, hogy a cég a Stellantis autóipari egyesülés része legyen, és hogy a Frontera, a vele alapjaiban azonos Citroën C3 Aircross-szal együtt, ne Németországban, hanem a szlovákiai Trnavában, azaz Nagyszombaton gördüljön le a gyártósorról.

A tesztautón megjelenő, 180 ezer forintos Arktis-designcsomag keretein belül a hibrid Opel kéttónusú fényezést kapott, amely első pillantásra inkább brit hangulatot áraszt. A zöld-fehér színkombináció, amely a fehérre festett acélfelnikkel párosul, egyértelműen a klasszikus Land Rover stílusát idézi fel. Az új Frontera azonban nem kívánja követni a terepjáró legendát, sem az előző Opel Frontera nyomvonalát, mivel összkerékhajtású változata nincs. Inkább egy praktikus és megfizethető megoldást kínál, hasonlóan ahhoz, ahogyan az Opel Crossland tette azt korábban.

Az új modell praktikus, magas építésű karosszériával büszkélkedik, míg a hátsó rész meredek kialakítása a maximális kényelmet szolgálja az utasok és a csomagok számára egyaránt. Négy felnőtt számára bőséges helyet kínál, és a csomagtér is impozáns, hiszen legalább 460 liter áll rendelkezésre a poggyászoknak. Ha azonban nagyobb méretű tárgyakat kell szállítani, a hátsó ülések előre döntésével akár 1600 literes csomagtér is kialakítható. Azok számára, akik a valóban hétszemélyes kivitel iránt érdeklődnek, a drágább, de gazdagabb extrákkal felszerelt GS-változatot ajánlják, amelyhez elérhető a harmadik üléssor. Az alapmodellhez képest gyengébb, 110 lóerős motorral rendelkező verzió ára 9,6 millió forintra rúg, és a pótülésekért további 330 ezer forintot kell fizetni.

A széles, kettős kijelzővel ellátott műszerfal látványra olyan, mint az Astráé, de ebben a típusban egy pult egészíti ki, amin a légkondicionáló különálló kezelőszerveit találjuk. Az alapot jelentő Edition-kivitelben nincs központi érintőképernyő, ennek helyén egy variálható tárolót találunk a mobiltelefonnak, ami navigációs eszközként is használható. Ez a megoldás hasonló ahhoz, amit a legolcsóbb Daciákban is láttunk.

Az Opel a Frontera különböző elemein is mesterien alkalmazta a kihagyás művészetét. Az Egyesület az Egészséges Gerincért (Aktion Gesunder Rücken) által hitelesített ülések, az elektromosan nyitható csomagtérajtó, valamint a második légkondicionáló zóna mind olyan extrák, amelyek az alapkivitel keretein belül elmaradtak.

Örömmel tapasztalhatjuk, hogy az új Opel számos biztonsági szempontból fontos funkcióval van felszerelve, amelyek közé tartozik a LED-es fényszórók, a hátsó oldallégzsákok és a parkolóradar is, mindez pedig szériafelszereltségként érhető el. Ezen kívül a vezeték nélküli okostelefon-kapcsolat, a tempomat és a sebességkorlátozó is része az alapcsomagnak. Különösen a sebességkorlátozó kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen tavaly nyár óta minden új, az Európai Unióban forgalomba helyezett autó kötelező tartozékaként szerepel, a biztonsági extrák széles skálájával együtt.

A rengeteg Stellantis-féle típusból ismert, Szentgotthárdon gyártott, 1,2 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű turbófeltöltős benzinmotor 21 kilowattos (28 lóerős) elektromos rásegítéssel, 110 vagy 145 lóerős összteljesítménnyel kapható. Az erősebb változat jól elboldogul a Frontera 1300 kiló körüli menetkész tömegével, és egyben élénkebben gyorsul, mint a nehezebb és kisebb teljesítményű, tisztán elektromos Frontera Electric.

Az általunk kipróbált erősebbik benzines-elektromos verzió kilenc másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, végsebessége pedig 190 kilométer/óra. Meglepetés az is, hogy a legtöbb közlekedési helyzetben annyira csendesen működik a benzinmotor, hogy inkább a dupla kuplungos váltóba épített villanymotor szintén visszafogott hangját halljuk. Aki a szerényebb, 110 lóerős hibridet választja, az 180 kilométer/óra végsebességgel számolhat, illetve ez az autó 11 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre.

A hatfokozatú váltó nem rendelkezik kormányra szerelt váltófülekkel, így a vezetőnek nincs lehetősége manuálisan beavatkozni. Csak egy extra, erősebb motorfékhatást biztosító "kevésbé dinamikus üzemmód" aktiválható a fokozatválasztó L gombjának megnyomásával. A sebességváltások rendkívül simák, és a tisztán elektromos, valamint a vegyes hajtás közötti váltások inkább hallhatóak, mintsem érzékelhetőek. Ez is azt mutatja, hogy a hajtáslánc finomhangolására nagy hangsúlyt fektettek a tervezés során.

A Frontera Hybrid elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművének hangolása kiegyensúlyozott, de közvetlen összehasonlításban kevésbé kényelmes, mint az elektromos változaté. A nehéz hajtóakkumulátor nélkül nyugtalanabb a Frontera rugózása, amikor bukkanókkal és kátyúkkal kell megküzdenie. Ugyanez vonatkozik a karosszéria mozgására a kanyarokban, de az új Opel így is pontosan kanyarodik, és gyors irányváltások során is jól kézben tartható marad.

A konfigurátor használata is egyszerű, mert az ügyfeleknek a megrendelés előtt mindössze négy alapvető döntést kell meghozniuk: a hajtás elektromos vagy hibrid legyen, a felszereltségi szint Edition vagy a több extrával ellátott GS, ezeken felül pedig néhány további felszerelési csomag, illetve szín közül lehet választani.

Related posts