Az egyetemek kedvezően fogadják a felsőoktatási reformot.

A pozsonyi egyetemek örömmel fogadják Tomáš Drucker (Hlas) oktatási miniszter legújabb javaslatát a felsőoktatási reform kapcsán, amely lehetőséget teremt arra, hogy a diákok a diplomamunka helyett a gyakornoki tapasztalat megszerzésére helyezzék a hangsúlyt. Az oktatás területén dolgozó szakemberek egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia folyamatos fejlődése szükségessé teszi a rendszer átalakítását, így a hallgatók jobban felkészülhetnek a munkaerőpiac kihívásaira.
Az oktatási tárca vezetője, Tomáš Drucker pénteken jelentette be, hogy az általa vezetett minisztérium gyorsan és hatékonyan szeretne reagálni a modern kor kihívásaira. Mivel a mesterséges intelligencia térnyerése eddig nem látott kihívások elé állította az oktatásügyben tevékenykedőket, így a szaktárca sem hagyhatta figyelmen kívül a fejleményeket. Druckerék emiatt egy olyan módosítást készítettek elő, amely értelében az egyetemek dönthetnének arról, hogy a diákjaik diplomamunka írásával, esetleg szakmai gyakorlaton való részvétellel zárják le a tanulmányaikat.
A jövőben nem egy egységes struktúrában gondolkodunk. Minden intézmény, valamint tanulmányi szak a saját igényeinek megfelelően dönthetne
- magyarázta Tomáš Drucker. Az ország két legjelentősebb egyetemének képviselői pedig azonnal reagáltak a történésekre.
A pozsonyi Comenius Egyetemen szerint a reform kiváló lehetőséget biztosíthat arra, hogy a versenyképességüket az elmúlt években folyamatosan elvesztő hazai egyetemek ismét képesek legyenek lépést tartani a külföldi tanintézményekkel.
A mesterséges intelligencia fejlődése miatt elkerülhetetlen a régi rendszer megváltoztatása. Egy ilyen optimalizáció pedig számos pozitív változást hozhat magával
- értett egyet a szaktárca törekvéseivel Eva Viglašová oktatási és szociális ügyekért felelős koordinátor.
A Szlovák Műszaki Egyetem szóvivője, Juraj Rybanský a TASR hírügynökség megkeresésére elmondta, hogy az intézmény már egy ideje azon fáradozik, hogy az elméleti ismereteket a gyakorlati tapasztalatokkal ötvözze. Ennek eredményeként a hallgatók diplomamunkái jelentősen eltérnek a hagyományos formától; a záródolgozatok ugyanis különböző tervek, elemzések, kutatások és mérések alapján készülnek.