Az LCR csapatvezetője optimistán tekint a jövőbe, hiszen úgy véli, a Honda végre tudomásul vette, merre halad a MotoGP világa.
Lucio Cecchinello elmondta, hogy idén szorosabban működtek együtt a Hondával, mint valaha. Az LCR alapító csapatfőnöke elárulta, hogy reményeik szerint miben lesz jobb a 2025-ös motor a 2024-esnél. Cecchinello emellett a Honda Európa felé történő "fordulásáról" is beszélt, és nagyon bizakodó a japán gyártó irányváltásával kapcsolatban.
Különös szezont zárt az LCR, hiszen a monacói csapat sikerült felülmúlnia a Honda gyári csapatát, bár végül csak az utolsó előtti helyen végeztek. Ez a japán óriás évek óta tartó nehézségeinek tudható be, mivel az RC213V idén is a mezőny leggyengébb motorjának bizonyult. Ennek ellenére az LCR csapata optimistán tekint a jövőbe, részben azért, mert a 2006 óta fennálló együttműködést felfrissítették, és annak intenzitását sikerült növelniük.
Az Aprilia közel került a lecsúszáshoz, a Yamaha és a Honda távol volt az előrelépéstől
"Idén hatalmas mennyiségű adatot gyűjtöttünk össze, és különösen fontos volt, hogy még szorosabb együttműködésben dolgoztunk a Hondával, mint valaha. Mérnökeink jelentősen több időt töltöttek közösen a Hondás kollégákkal, és rengeteg információt, köztük a 'videometriát' is megosztottunk velük – mondta Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke. Ennek eredményeként most már világosabb képet kaptunk arról, hogy hol kell összpontosítanunk a fejlesztési erőfeszítéseinket."
"Természetesen a tél folyamán fogjuk felkészíteni a 2025-ös motort - magyarázta. - A 2025-ös specifikáció, amelyet Sepangban [a teszten] fogunk megkapni, eléggé hasonlítani fog arra, amelyet [Barcelonában] teszteltünk. Arra számítunk, hogy jövőre a hátsó tapadás terén erősebbek leszünk, ugyanis a mechanikus tapadás az, amire minden Honda-versenyző leginkább panaszkodott. Emellett megpróbálunk javítani a gép kanyarodásán és a lassulásán is, szóval főleg ezeknek a területeknek a javítására összpontosítunk."
Egy ideje már a Honda az egyedüli MotoGP-gyártó, amely nem rendelkezik európai fejlesztési központtal, és leginkább hazai, japán mérnökökkel dolgozik. Azonban úgy tűnik, hogy Asakában is észrevették a változás szeleit. A Honda gőzerővel nekilátott egy új olaszországi központ építésének, és olyan neves szakembereket szerződtetett, mint Romano Albesiano, aki az Apriliától érkezve január elsején veszi át a MotoGP-részleg technikai igazgatói posztját.
Végre a Honda is beáll a sorba, és csatlakozik a többi gyártóhoz, ami akár a kulcsember leigazolásának lehetőségét is megnyithatja számukra.
"Nem szeretném azt állítani, hogy meglepett - kezdte Cecchinello az említett lépések elemzését. - Ugyanakkor ez világosan mutatja, hogy a Honda ráébredt: a MotoGP egy olyan irányvonal felé halad, ahol, még ha egy technikailag kiemelkedő gyártóról beszélünk is, a legjobbakra van szükség. Olyan szakemberekre, akik rendelkeznek a MotoGP motorok fejlesztéséhez szükséges egyedi tapasztalatokkal."
"A Honda mérnökei kétségtelenül kiemelkedő szaktudással rendelkeznek. Ugyanakkor a MotoGP világának jelentős része az európai versenyzésre épül, ahol túlnyomórészt európai beszállítók dolgoznak együtt. Ráadásul a Forma-1-es technológia is folyamatosan hatással van a MotoGP fejlődésére - tette hozzá. - Jelenleg Japán nem biztos, hogy a legideálisabb helyszín egy MotoGP-motor fejlesztésére."