"Egységes dallamok, egyedi történetek – a magyar pop-rock színtér egyetlen slágere a zászló alatt. Fedezd fel a különleges one hit wondereket, amelyek örökre megmaradtak a zenei emlékezetünkben!"

Íme néhány hazai egyslágeres, akik bátran követték a Black, Tanita Tikaram vagy a Spin Doctors nyomdokait, és önfeledt zenével hódították meg a közönséget!
Sosem feledjük el azt a pillanatot, amikor A szex vajon mi? c. Pain-sláger első hallgatása után üveges tekintettel bámultunk magunk elé, és a tagadás jegyében hosszú órákig orrszőrnyírónak képzeltük magunkat. Bár az UP! szerzeménye nem okozott hasonló kultúrsokkot, azért a vibráló WTF betűsor bizony megjelent lelki szemeink előtt. Leginkább azért, mert a Nap témaválasztását, irányvonalát és videóklipjét tekintve is hasonló benyomást keltett a zenetévék korabeli felhozatalában, mint kertitörpék között egy tengerimalac hupikék lovasszobra. Értsd: bár kilógott a sorból, sok köszönet nem volt benne - pláne napi harmincszori adagolásban. Ez utóbbit utólag akár amolyan megelőlegezett kompenzációként is felfoghatjuk, lévén a zenekar slágerek számának terén a skót-felföldi halhatatlanok jelmondatát követte.
A susogós dzsogingban és stricikopogóban feszítő vállalkozók aranykorában több mint gigászi öngól lett volna azzal haknizni, hogy a Rendőrtiszti Főiskola életre szóló kalandra készíti fel a hallgatókat. Így aztán a magyar Rendőrakadémia-koncepció egy még nyomasztóbb környezetben, a Magyar Honvédség berkeiben valósult meg. Az Angyalbőrben c. sorozat pedig egy országgal ismertette meg a főcímzenét jegyző Mohó Sapiens nevét. A zenekar egyben az élő bizonyíték volt arra, hogy a keleti blokkban is volt már élet a The Rembrandts előtt, és korántsem ők voltak az első formáció, akiknek egyetlen slágere egy sorozat főcímzenéje volt. A one hit wonder-léthez pedig talán az is hozzájárult, hogy az Angyalbőrben c. dal refrénje hangyányit idealizált képet festett a korabeli sorkatonaság intézményéről. Ugyanakkor képtelenek vagyunk nem belegondolni a "tuti jó buli vár rád, csupa formás gyönyörű lány" sor mekkorát ütne manapság egy határvadász toborzóban. (No, de távol álljon tőlünk, hogy hasonló ötleteket adjunk ebben a sokat látott országban!)
A korai 90-es évek magyar rock'n'roll színtere, különösen a cowboycsizmás, fejkendős bandák másodvonalának világa, gyakran kínált érdekes látványt: elképzelhető, hogy a Pokol Angyalai Babettán és Riga Mopeden feszítenek. Ezen felül az XL Sisters valószínűleg rendre megfizette a Pankrátorok a Koleszterinért Egyesület tagsági díját is, ami nemcsak fizimiskájukból, hanem Nagy test, nagy élvezet című dalukból is egyértelműen kiderült. Ironikus módon, amikor a dal épphogy belépett a slágerlisták világába, a zenekar már fel is oszlott. A legenda szerint egy közeli fellépés előtt, amikor a Rapülők vendégeként léptek volna színpadra, sosem valósult meg az egyik legszürreálisabb lineup, amit valaha láthattunk volna.
Nincs kétségünk afelől, hogy Ganxsta Zolee fejében a pályafutása alatt többször is felmerült a "hogy az úristenbe' kerültem én ide?" kérdés. Talán soha nem volt ez ennyire éles, mint amikor először találkozott az Orsi-féle "Ha lemegy a nap" klipjével. A hírek szerint ez a sulidiszkók örök slágere egy különleges kollaboráció eredményeként született, amikor Tunyogi Orsi és a Kartel ugyanabban a stúdióban dolgozott a saját projektjeiken, és meghívták egymást vendégszereplésre. Az utólagos visszaemlékezések alapján úgy tűnik, Orsit kevésbé viselte meg ez a közös munka, viszont a szóban forgó dallal maradandót alkotott a magyar one hit wonders történetében. Bár azóta is próbálkozott slágerekkel, mint a "Minden csepp méz" és az "Adj gázt", ezeket valószínűleg csak azok emlékeznek, akik frissen ébredtek a 1997 óta tartó kómájukból, miután egy pár Buffalo-cipő éppen megcsapta őket.
Már 22 éve sem kellett áldozati cickányok beleiből jövendölő mentalistáknak lennünk, hogy megjósoljuk, mekkora karrier vár egy E-Mail nevű formációra. (És ha már itt tartunk, talán nem halálos vétek megemlékeznünk az SMS együttesről sem.) Bár, ha figyelembe vesszük, hogy egy mai napig használatos formátumról/informatikai fogalomról beszélünk, talán a ?Syntax Error több szempontból is találóbb lett volna. Ami miatt azonban az E-mail mégis kitörölhetetlen nyomot hagyott maga után, az az énekesnő személye. Miután ugyanis Czifra Noémi műsorvezető dalra fakadt, nem hagyott minket nyugodni a kérdés: vajon mekkorát hasított volna anno az ország Rózsa Gyurija egy hasonló ugribugri popegyüttes élén.
A '90-es évek végének tánczenei kínálatából valami hiányzott: egy újabb imbecillis bulihimnusz, olyan, mint szalmonellás mignonon a radioaktív ételszínezék. Ekkor lépett színre a K.O.O.L. névre hallgató formáció, amely történelmet írt azzal, hogy a túzokok közt felnőtt, leszakadt kultúrájú Mauglik által csak "PARTI"-ként emlegetett jelenségre "PÁÁÁDÉÉÉ"-ként hivatkozott. A rapbetétek azonban gyorsan elterelték a figyelmet a dal igazi értékéről, így végül teljes meggyőződéssel állíthattuk, hogy sokkal szívesebben mennénk olyan házibuliba, ahol tojáslikőr és citromos sör vár ránk, fékevesztett limbózás indul, miközben a hangfalakból a Világslágerek Pataky-stílusban üvöltenek.