Egy értelmetlen, zűrzavart teremtő elnevezés – már a Racing Bulls is elismeri, hogy ezt nem sikerült jól megoldani | M4 Sport


Egy név tartalom nélkül - nem gondolta át elég alaposan és káoszt teremtett a 2024-es névváltásával a Racing Bulls csapata, és ez már ők maguk is belátják.

A Forma-1 új csapata 2026-tól lép színre, de a csapatnevére már 2025-től felfigyelhetünk. Az aggodalomra azonban nincs ok: ez már nem az a forgatókönyv, amely tavaly váratlanul érkezett. Sőt, inkább egyfajta javításról van szó. Tavaly télen két istálló is a figyelem középpontjába került, saját különleges névváltoztatásukkal. A Sauber és a Racing Bulls a főszponzoraik nevét próbálta beépíteni a csapatnevébe, hogy ezzel extra bevételhez jussanak, de a közönség számára ezt nehezen emészthetővé tették. A "Stake F1 Team Kick Sauber" és a "Visa Cash App RB" elnevezésekben valóban akadtak nyelvi bakik, így a csapatok nemcsak az újdonság varázsát, hanem a kritikák és gúnyolódások kereszttüzét is magukra vonták.

A nagyobb káosz utóbbi csapat körül alakult ki. Hiába rendeztek külön eseményt az új arculatuk és nevük bemutatására, az üzenetük vagy nem jött át, vagy nem lelt befogadásra. Ennek eredménye, hogy az év során a kezdeti zavar után a különböző csatornákon különböző néven emlegették a Red Bull B-gárdáját: az RB, Visa RB, VCARB verziók mellett előjöttek a tüntetőleges Alpha Tauri és Toro Rosso nevek is, és még lehetne folytatni a sort. 2025-ben viszont vége a káosznak. A csapat hivatalosan is módosított a nevén, és felvállalta az eredeti nevét, aminek tavalyi bevezetésével alighanem eleve elkerülhetett volna minden kalamajkát: mostantól már megcsillagozás és magyarázkodás nélkül nevezhetjük őket Racing Bullsnak!

Peter Bayer, a Racing News 365 ügyvezető igazgatója elismerte, hogy a tavalyi keresztelő során nem sikerült a legjobban a dolgok, ami súlyos hibának bizonyult a számukra.

- magyarázta Bayer, hogyan kerültek ebbe a helyzetbe.

Amikor a csapat kezdetben igyekezett csillapítani a felfordulást, és hangsúlyozni, hogy a nevük körüli felhajtás túlnőtt a határokon, idővel kénytelenek voltak belátni, hogy a zűrzavar csak összefogdosott mindenkit, beleértve az F1-es szereplőket is. Ez a helyzet pedig egyáltalán nem kedvezett a csapatuknak.

Őszintén bevallom, nem szenteltünk túl sok időt a stratégia kidolgozásának, inkább a gyakorlatias megoldásokra helyeztük a hangsúlyt. Ott van a csapatunk, a Visa, a Cash App és a Racing Bulls, szóval ideje valami innovatívat kitalálni. Az év során azonban kiderült, hogy a szurkolók, a csapattagok és egyéb partnerek nehezen birkóztak meg az RB-vel, mivel az RB a váz nevét jelölte, és az emberek folyamatosan azt hallották, hogy az RB ezt teszi, az RB pedig azt.

Az RB név több szempontból is problémásnak bizonyult. Egyrészt, furcsa, hogy egy csapat megnevezése mindössze két betűből áll, ugyanakkor a mögöttes jelentése sokak számára nem volt elfogadható csapatnévként, hiszen a csapat maga is határozottan elutasította ezt az elnevezést az év elején. Tovább bonyolította a helyzetet, hogy az RB rövidítést sokan a Red Bullra asszociálták, ráadásul a bikás márka első csapatának kerete is RB néven fut, amelyet egy sorszámmal egészítenek ki a versenyeken.

Bayer hangsúlyozta, hogy elengedhetetlen volt az utóbbi kihívás megoldása. "Ez folyamatosan előfordul" - utalt a Red Bull RB néven való hivatkozásra. "Meg kellett találnunk a saját identitásunkat, amelyet a partnereink, a média, és főként a szurkolók is elfogadnak. A Racing Bulls név tökéletesen illeszkedik a Red Bull filozófiájába. Ott van például a Flying Bulls név a repülőgyűjteményükhöz, míg mi a Racing Bulls vagyunk. Nyilvánvaló volt, hogy a csapatnak önálló identitásra van szüksége. Sikeresnek kell lennünk a pályán és azon kívül egyaránt, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy kialakítsuk a saját arculatunkat" - emelte ki Bayer.

Related posts