Elérkezett a döntő pillanat: novembertől kezdődően a Ford Európában már nem kínál hagyományos benzin- vagy dízelmotoros autókat.

A Ford világában újabb mérföldkőhöz érkezett, mivel a Mondeo, a Fiesta és most már a Focus is eltűnik az európai kínálatból. A Motor1.com információi szerint a Focus gyártása 2025 novemberében befejeződik, és nem készül közvetlen utódja. Jelenleg még lehet rendelni, de a gyártás leállítása után az ügyfelek csak a meglévő készletekből választhatnak. A Focus eltűnése valóban a Ford történetének egyik fontos fejezetének a lezárását jelzi Európában, és a versenytársak számára is kedvező lehetőségeket nyújt. Például a Volkswagen továbbra is gyártja a Golfot, az Octaviát, a Leon-t és az A3-ast, míg a Toyota Corolla is megmarad az európai piacon. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy inkább ikonikus modellek gyártására kell fókuszálni, mintsem "unalmas autókra". Bár a Fiesta, a Focus és a Mondeo széles körben népszerű volt, a cég nem tudta elérni a szükséges profitot az új generációik fejlesztéséhez. A Bronco, a Raptor és a Mustang viszont jövedelmezőbb alternatívaként emelkednek ki. A Focus eltűnésével a Ford már Európában sem rendelkezik hagyományos autókkal, míg Észak-Amerikában a Fiesta, a Focus, a Fusion és a Taurus már évek óta nyugdíjba vonult. Az egyetlen reménysugár talán a Mustang lehet, ám az utóbbi időben az eladásai az Egyesült Államokban is csökkentek, és a szigorodó környezetvédelmi normák a kontinensen sem kedveznek neki. A Ford helyzete Európában nem rózsás: az eladások 2024-ben 17 százalékkal 426 307 autóra csökkentek, ami az első teljes év volt a Fiesta nélkül. A piaci részesedés 4 százalékról 3,3 százalékra esett vissza, míg a Kia és a Hyundai megelőzte őket 4,1-4,1 százalékkal. A 2025-ös év is nehezen indult a Ford számára, hiszen az ACEA által közzétett adatok további 3,9 százalékos csökkenést mutatnak 2024 januárjához képest, így a piaci részesedés mindössze 3 százalékra csökkent. A Focus eltávolításával a helyzet még súlyosabbá válhat, mivel csupán a Puma és a Kuga crossoverek maradnak, hogy betöltsék az űrt. Fontos azonban, hogy egy autógyártó nem csupán az eladási számokból él, hanem a profitból is. Így könnyen lehet, hogy a Ford számára ez a stratégia valóban a helyes irányt jelenti.