A Decathlon legfrissebb felmérése alapján a magyarok sportolási szokásai különösen sokszínűek és változatosak. A kutatás rávilágít arra, hogy a hazai lakosság körében népszerűek a különféle sportágak, legyen szó akár csapatsportról, egyéni tevékenységekrő


A piacvezető sportszerkereskedő márka 2025-ben ünnepli huszadik évfordulóját a magyar piacon. Ebből az alkalomból pedig egy országos reprezentatív kutatásban járt utána a hazai sportolási szokásoknak. A számokból kiderül, hogy a megkérdezettek 51 százaléka sportol legalább hetente valamit, és még náluk is aktívabbak azok, akik az elmúlt két évtizedben a Decathlon vásárlói voltak és a márka az elsődleges választásuk, ha sportszerekről van szó. Ők a Decathlon-generációi tagjai, akiknek 57 százalékuk dönt hetente a sportolás mellett.

Egy országos reprezentatív kutatás szerint, amely a 18-69 éves korosztályt célozta meg, a válaszadók közel egyharmada (32 százalék) ritkán vagy soha nem sportol. Érdekes módon, sokan az elmúlt öt év során változtattak a mozgásra vonatkozó hozzáállásukon, és ma már aktívabb életet élnek, mint korábban. E döntés hátterében elsődlegesen a közérzetük javítása és az egészségük megőrzése áll, emellett a rendszeres testmozgás révén belső igényük is keletkezett a mozgásra, valamint arra, hogy folyamatosan aktívan tartsák magukat - áll a Decathlon legfrissebb sajtóközleményében.

Azok pedig, akik kevesebbet sportolnak, mint öt éve, a legnagyobb akadálynak (51 százalék) az időhiányt jelölik meg, emellett az állandó fáradtság és kimerültség (35 százalék), illetve az egészségügyi állapot és sérülések (29 százalék) is nagy arányban gátolják az embereket a rendszeres testmozgásban.

Amikor a mozgás szerves részévé válik az emberek mindennapjainak, egyre nagyobb szerepet kap az életükben, és egyre inkább arra sarkallja őket, hogy felfedezzék a sportágak sokszínűségét. Azok, akik havonta legalább egyszer aktívan sportolnak, gyakran nyitottak új kihívások felé is, bátran belevágnak az ismeretlen sportok kipróbálásába.

A legnagyobb meggyőzési ereje az ismerősök ajánlásának (37 százalék) és a közösségi médiában látott tartalmaknak (16 százalék) van, de a megkérdezettek 5 százalékának a sportáruházban kipróbálható sportfelszerelés adta meg a kellő lökést.

A Decathlon számára a sportok hozzáférhetővé tétele kiemelkedő küldetés, amelynek keretében széleskörű termékpalettát és tesztelési lehetőségeket kínálunk. Ennek eredményeként sokan, akik nálunk fedezték fel az új sportágakat, nem csupán a klasszikus kedvencek – mint a futás és a foci – iránti érdeklődésüket növelték, hanem bátran kipróbálták az izgalmasabb kihívásokat is, például az íjászatot, a szörfözést vagy a padelt.

Örömmel tölt el minket, hogy az elmúlt két évtized során aktív részesei lehettünk a magyar sportolási kultúra fejlődésének. Kutatásaink eredményei azt mutatják, hogy a hazai közönség a Decathlont megbízható márkának tartja, amely széleskörű termékkínálatával várja a vásárlókat, függetlenül attól, hogy amatőr vagy profi sportolók.

- emelte ki Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója, miközben folytatta:

"A megkérdezettek háromnegyede jó dolognak tartja, hogy itt minden sporteszközt ki lehet próbálni. A jó dolgokat szeretnénk megtartani és továbbfejleszteni az előttünk álló időszak során is. 2025-ben is fő célunk, hogy minél több ember számára hozzáférhetővé tegyük a mozgást, ezért vezettük be a "Kék Termékeket". Az új termékcsalád 35-féle sportág alapvető sportfelszereléseit és sporteszközeit kínálja kiváló ár-érték aránnyal. Emellett a körkörös szolgáltatásainkkal, mint a bérlés, a Buyback és a műhely szolgáltatások a környezeti hatásunk csökkentése mellett szintén a még több sportolásra szeretnénk buzdítani vásárlóinkat."

A kutatás során kiderült, hogy a Gen D tagjai továbbra is elkötelezettek a sport iránt. A résztvevők 18%-a aktívan többet sportol, mint öt évvel ezelőtt, és a jövőre nézve is tudatosan szeretnék növelni aktivitásukat. A válaszadók 48%-a jelezte, hogy a következő öt évben még intenzívebb sporttevékenységeket tervez, amelyhez a Decathlon termékei, szolgáltatásai és programjai folyamatosan nyújtanak majd támogatást.

Related posts