Harmadik országban végzett karbantartási munkákhoz alkalmazott alkatrészek.


Tisztelt Szakértő! A cégünk élelmiszeripari gépek értékesítésével és karbantartásával foglalkozik, és tevékenységünket EU-n belüli, valamint EU-n kívüli országokban is végezzük. Az EU-n kívüli értékesítések esetén az áfatörvény 98. §-ának megfelelően exportként kezeljük az ügyleteket, amelyhez EUR1 nyilatkozatot is kiállítunk. Az időszakos karbantartások során a szükséges alkatrészeket fuvarozó cég segítségével juttatjuk el a helyszínre. Harmadik országok esetében a vámkezelés elengedhetetlen, ezt követően a szervizes kolléga végzi el a karbantartási feladatokat. Hibabejelentés esetén viszont nem tudjuk előre meghatározni a hiba okát és a szükséges alkatrészeket, ezért a szerelő a potenciálisan szükséges alkatrészekkel indul el, amelyek a határt átlépve kerülnek felhasználásra. A megrendelő felé kiállított számlán mindig részletezzük a szervizes kolléga szállás-, munka- és napidíját, valamint a felhasznált alkatrészeket. Harmadik országos hibaelhárítás esetén azonban, mivel az alkatrészek határon történő átlépésekor nem áll rendelkezésünkre EUR1 nyilatkozat, az alkatrészeket 27% áfával terhelten számlázzuk ki. Kérdésünk, hogy helyesen járunk-e el az említett eljárás során? Amennyiben nem, mi lenne a helyes megoldás a helyzet kezelésére? Szintén érdekelne, hogy az alkatrészeket, amelyek elhagyják az országot, de nem tudjuk igazolni a 98. §-t támogató dokumentációval, ki lehet-e számlázni "javítási szolgáltatás" munkadíjként, az ÁKK keretein belül. Kérem, segítsen tisztázni a helyzetet. Köszönettel, [Neved]

Related posts