Új kávéóriás születik a piacon: a Keurig Dr Pepper felvásárolja a Douwe Egberts és a Jacobs mögött álló vállalatot. Ez a lépés új távlatokat nyithat a kávéfogyasztók számára, hiszen a két népszerű márka egyesítése új ízeket és innovációkat hozhat a kávézá

Keurig Dr Pepper felvásárolja a Douwe Egberts holland tulajdonosát, JDE Peet's vállalatot. Forrás: Unsplash (illusztráció)
Az amerikai Keurig Dr Pepper (KDP) 15,7 milliárd euróért vásárolja fel a JDE Peet's-t, amely olyan jól ismert márkák tulajdonosa, mint a Jacobs, a Douwe Egberts, a Kenco vagy a Peet's Coffee kávézólánc. A megállapodás értelmében a KDP részvényenként 31,85 eurót fizet készpénzben a JDE Peet's részvényeiért. Ez az akvizíció 20 százalékos prémiumot jelent a vállalat 90 napos, forgalommal súlyozott átlagos árfolyamában - számolt be a felvásárlásról a Reuters.
Az akvizíció befejezését követően a Keurig Dr Pepper két különálló entitásra szakad. Az egyik újonnan létrejött vállalat, a Global Coffee Co. a világ legnagyobb, kizárólag kávéval foglalkozó cégeként fog működni, amelynek éves bevétele elérheti a 16 milliárd dollárt.
A másik szereplő a Beverage Co., amely a neves üdítőital-márkák kezelésére specializálódott, és éves bevétele meghaladja a 11 milliárd dollárt.
A KDP ezzel két külön, amerikai tőzsdén jegyzett vállalatra válik szét, ami lehetővé teszi, hogy a kávé- és üdítőpiac saját dinamizmusára szabják a működést.
A JDE Peet's több mint 50 italmárkát birtokol, elsősorban kávé, tea és forró csokoládé kategóriában. A Keurig Dr Pepper kávéportfóliójába eddig is olyan neveket sorolhattunk, mint a LavAzza vagy a McCafé, míg az üdítőitalok között a 7UP, a Canada Dry és a Schweppes található. A mostani összeolvadással a kávépiaci verseny új szintre lép. A Global Coffee Co. minden eddiginél nagyobb szereplő lesz a világpiacon.
A Keurig Dr Pepper piaci tőkeértéke jelenleg 47 milliárd dollárra rúg. A cég 2018-ban alakult meg a Keurig Green Mountain és a Dr Pepper Snapple egyesülésével. Az újabb akvizíció révén a vállalat tovább erősíti a kávépiacon betöltött szerepét, miközben az üdítőitalok szegmensében is megőrzi domináns helyzetét.