Az Xbox előfizetős szolgáltatásának ára megduplázódott, és annyira sokan döntöttek a lemondás mellett, hogy a rendszer nem bírta a terhelést, így az oldal összeomlott.


Szerdán a Microsoft meglepetésszerű és drasztikus áremeléseket jelentett be a havidíjas videójáték-szolgáltatásában, a Game Passban. A legérdekesebb fejlemény, hogy az Ultimate csomag ára megduplázódott, és a számítógépes verzióért is jelentősen mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni. Az alapcsomagok árai nem változtak, de új neveket kaptak. A bejelentés óta a reakciók nem éppen pozitívak; annyira sokan próbálták lemondani előfizetéseiket, hogy a rendszer összeomlott, és még csütörtökön is folytatódtak a technikai problémák.

A Microsoft szerdai bejelentése szerint a Game Pass 2017-es indulása óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat, mind a fejlesztők, mind az előfizetők körében. A szolgáltatás mostanra a legmagasabb számokat produkálja, amit valaha elértek. A közleményben kifejtették, hogy a jelenlegi siker ellenére úgy érzik, még több lehetőséget rejtenek magukban, ezért a szolgáltatás továbbfejlesztéséről döntöttek. A változások során a Core és a Standard csomagok kínálata és ára változatlan marad, de az Essential és Premium néven ismert új verziók bevezetésével új szintre emelik a felhasználói élményt. Az új elnevezések és frissítések célja, hogy még szélesebb választékot és jobb szolgáltatásokat kínáljanak a játékosoknak.

Az Ultimate az áremelés mellé kapott két új szolgáltatást, az EA Play mellett az Ubisoft+ Classics is belekerül, novembertől pedig a Fortnite Crew is a része lesz. A pécés verziónál nem változott semmi, ebben továbbra is az eddigi játékkatalógus és az EA Play érhető el, csak most már több pénzbe kerül. Mindez azért furcsa, mert az Xbox elnöke éppen az emelés előtt beszélt arról, hogy a Game Pass a tavalyi adatok alapján egy nyereséges buli, a cég pedig nem is olyan régen, tavaly júliusban emelt utoljára az árakon - rögtön azután, hogy az Xbox és annak tartozékai is drágultak -, és ekkor vezette ki a korábban létező konzolos előfizetést is, amibe még bekerültek a megjelenés napján bekerülő új játékok is.

Mostanra ez csak az Ultimate-ben van, de úgy, hogy ezért most már évente durván 130 ezer forintot kell fizetni, kétszer is meg kell gondolnia az embernek, hogy tényleg szüksége van-e rá.

Most már három hónapnyi Game Pass Ultimate előfizetése segítségével bármelyik új játékot megvásárolhatjuk, beleértve a közelgő Call of Duty legújabb részét is. Ha viszont nem a nagy költségvetésű címeket nézzük, a helyzet még kedvezőtlenebb, hiszen az év egyik legjobban várt indie játéka, a Game Pass-ben megjelenés napján elérhető Hollow Knight: Silksong például már olcsóbb a Steamen, mint egy hónapnyi Game Pass Ultimate, és csak egy kicsivel kerül többe, mint a PC-s változata. Az Ultimate előfizetés azonban még mindig remek ajánlat lehet, ha valaki rendszeresen játszik az Xboxon a megjelenés napján bekerülő új címekkel, és emellett mondjuk Fortnite-ozik vagy EA FC-t is játszik.

Egy ilyen jelentős áremelés mellett igazán nehéz figyelmen kívül hagyni a változásokat, és most már világossá vált, hogy a Game Pass már nem az a kötelező szolgáltatás, ami néhány évvel ezelőtt még minden gamert vonzott. Még a cloud gaming részleg erősödése sem tudta megmenteni az Ultimate verziót. A játékosok reakciója ezt tükrözi: az Egyesült Államokban már korábban is sokan lemondtak a szolgáltatásról, főként az ár miatt, és szerdán annyira megnőtt a lemondások száma, hogy a rendszer leállt, így sokan csak hibaüzeneteket kaptak.

Természetesen, hogy a Game Pass eljutott a mai szintre, nem igazán okoz meglepetést. Hiába dicsérték minden létező szakíró a szolgáltatás előnyeit, már jó pár évvel ezelőtt is felmerült, hogy a rendkívül kedvező ár és a széles választék nem tartható fenn örökké. Phil Spencer, a Microsoft Gaming feje, és nemrég az Xbox elnöke is hangsúlyozták, hogy a rendszer fenntarthatósága biztosított, viszont végül kiderült, hogy a valóság ennél árnyaltabb. Ez azért figyelemreméltó, mert a Microsoft már régóta elfordult a hagyományos konzolos piacon, ami most egyértelműen látszik. Érdekes módon viszont a kézikonzolok piacán most lép be, méghozzá nem saját fejlesztésű hardverrel, hanem két átnevezett Asus ROG Ally készülékkel, amelyeket saját operációs rendszerével turbózott fel.

Ha a konzolok elengedése mellett a Game Passből is olyan szolgáltatást csinálnak, amiért nem annyira akarnak már fizetni az emberek, akkor a cégből tényleg egy unalmas beszállító lesz innovátor helyett, hiába van náluk rengeteg nagy nevű stúdió, és az egész Activision Blizzard is. Ezzel pedig a játékosok biztosan nem fognak jól járni.

Related posts