A Toyota új színt hozott az elektromos autók világába.
Az Egyesült Államokban 2024 egyik sikersztorija a Toyota egyetlen tisztán akkumulátoros meghajtású modellje, a BZ4X és tükörképe a Subaru Solterra volt, pedig technikai színvonaluk halovány.
A Toyota ambiciózus terveket sző az elektromos autózás jövőjével kapcsolatban, amivel igyekszik eltüntetni a hátrányos helyzetét a szektorban. Az Egyesült Államokban a következő két év során öt-hét új, teljesen elektromos járművet kívánnak bemutatni a vásárlóknak, ezzel próbálva megerősíteni jelenlétüket a piacon.
A lemaradás tükrében meglepő, milyen jól szerepelt 2024-ben a japán autógyártó egyetlen akkumulátoros villanyautó-modellje az amerikai piacon -írta az InsideEVs hírportál.
A Toyota BZ4X és annak tükörképe, a Subaru Solterra, meglepően jól szerepeltek, még ha a szakértők közepes szintű autókként is kategorizálják őket. A versenytársak technikai jellemzői simán túlszárnyalják őket, hiszen a hatótávjuk mindössze 400 kilométer egyetlen töltéssel, míg a töltési kapacitásuk 150 kW-ra korlátozódik. Az autók tehát nem kiemelkedőek a piacon, de mégis képesek voltak megállni a helyüket.
Eközben több modell, például a most felfrissített Tesla Model Y elméletileg 540 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Ezzel a hosszabb utakon bőven maga mögött hagyhatja a BZ4X-et és a Solterrát. Van azonban valami, amiben a két japán modell sokkal jobbat kínál az autóvásárlóknak, mint az amerikai konkurens.
Kiemelkedő tényezők közé tartozik az árképzés és a lízinglehetőségek. Ennek következtében a BZ4X értékesítése az Egyesült Államokban 2024-ben megduplázódott, elérve a 18 570 darabot, míg 2023-ban csupán 9329 egység talált gazdára. A Solterra esetében pedig a növekedés még figyelemre méltóbb volt, 40%-os emelkedéssel 12 447 eladott járművet könyvelhettek el. Ezzel a két modell jelentős előnyre tett szert a piacon, miközben a Toyota is elismeri, hogy technológiai szempontból némileg lemaradtak a versenytársaktól.
Miután Japánból érkeznek az autók, a BZ4X és a Solterra nem jogosult arra, hogy vásárlóik élvezzék a 7500 dolláros adócsökkentést. Viszont, ha valaki lízingeli ezeket a járműveket, akkor akár 16,5 ezer dolláros (kb. 6,6 millió forint) árengedményre is számíthat. A Toyota-szalonból egy vadonatúj BZ4X-ért havi 219 dollárt (kb. 87,5 ezer forint) kell fizetni, mindez 2999 dolláros (kb. 1,2 millió forint) kezdőbefizetéssel és 36 hónapos futamidővel elérhető. A 2025-ös modellév autói esetében még kedvezőbb ajánlatokkal várják az autóvásárlókat.
A tanulság egyszerű. Az amerikai autósok hajlandóak átülni egy átlagos villanyautóba, ha annak olyan azára.