Norris átvette a vezető szerepet, de a gumik kérdése komoly fejtörést okozhat Imolában.


Ezúttal Lando Norris tűnt ki a két McLaren közül, hiszen ő volt a leggyorsabb a Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzésén. Oscar Piastri azonban nem hagyta magát túlszárnyalni, és szorosan a csapattársa nyomában haladt. Max Verstappen is feltűnt a színen, és bár ő más gumikeveréken versenyzett, sikerült a két papajaszínű autó mögé érkeznie.

Az utolsó edzés eléggé vontatottan indult Imolában, sokáig a kemény gumit koptató Lando Norris volt az egyetlen pilóta, aki kimerészkedett. Az első 20 perc végéhez közeledve aztán kezdett megélénkülni a forgalom, hiszen már 10 versenyzőnek is volt mért köre, majd miután már a McLarenek és a Red Bullok is próbálkoztak egyszer, a Verstappen (1:15,579), Norris, Piastri, Hamilton, Beaman, Tsunoda sorrend alakult ki az első hatban. Norris hátránya csak 77 ezredre rúgott a holland mögött, míg Piastrié már két és fél tizedre.

Féltávhoz érkezve a második edzésen Isack Hadjar, aki már korábban is figyelemre méltó tempót mutatott, egy újabb kiemelkedő teljesítménnyel rukkolt elő: 1:15,508-as kört futott, amivel átvette a vezetést, miközben ő is közepes keverékű gumikat használt. A Mercedesek, akik a mezőny végén zárták a sort (Russell a 7. helyen, Antonelli pedig a 15. helyen végzett), nem tudták letaszítani őt az élről. Viszont Max Verstappen érkezett egy újabb próbálkozással, és a közepes gumikon futott 1:15,130-as időeredményével közel négy tizedmásodperccel megelőzte Hadjart. Eközben Charles Leclerc és Lando Norris is javították idejüket: Leclerc a 4. helyre, míg Norris a 2. helyre ugrott előre a rangsorban.

30 perc elteltével a következő sorrend alakult ki az első tíz versenyző között: Verstappen, Norris, Hadjar, Leclerc, Piastri, Hamilton, Sainz, Albon, Tsunoda és Russell. Mindannyian közepes gumikon érték el legjobb köridejüket. Azonban az első szett gumikon történő teljesítményjavítások még nem értek véget. A második edzésrész kezdetén Russell először az 5. helyre ugrott, ezt követően Verstappen 5 századra javította legjobbját, végül pedig Albon a 6. pozíciót szerezte meg.

Féltávnál Lawson megvillanthatta a harmadik edzés során végrehajtott egyetlen látványos megpördülését:

Az első időmérő-szimulációs lágy gumis körre - akárcsak a második szabadedzésen - most is George Russell vállalkozott az utolsó 20 percbe lépve, de a Variante Alta kijáratán hibázott, megcsípte a kavicságyat, majd visszatért a bokszba. A következő jelentkező Oscar Piastri volt, de ő is rontott, csak ő az Acque Minerali kijáratát mérte el, ezért ő is elvette. A mögötte érkező Verstappen azonban már végigment - noha a Variante Altában ő sem volt makulátlan - ám javítani nem tudott a közepes gumin elért idején.

Az első, akinek ez sikerült, Lando Norris volt, aki 1:14,897-re szorította le a lécet, ezzel 0,181 másodperccel megelőzve Verstappent. Utána néhányan a mezőny második felében szintén előreléptek, de a 4. helyen álló Hadjar szintén képtelen volt javítani a lágyakon. Második próbálkozásra Piastri azonban már megtette ezt, de csak a 3. helyre ugrott előre, hátránya pedig közel 4 tized volt.

A Ferrari versenyzői, Hamilton és Leclerc, továbbra is nehézségekkel küzdöttek, a monacói pilóta pedig a Villeneuve-sikánban ismét leborotválta a kavicságy szélét. A Mercedes csapatnál Antonelli végül talált némi plusz időt a C6-os gumin, mert Russell, hiába próbálkozott a visszatéréssel, nem tudta javítani a helyezését. Olasz csapattársa viszont sikeresen feljött a 4. helyre, megelőzve Sainzot, bár 5 tizeddel elmaradt Norris idejétől. Norris megpróbálta még jobban csökkenteni az idejét, de elrontotta az első kanyart, és durván átvágtatott a kavicságyon. Ezzel szemben Piastrinak végre sikerült a javítás, és mindössze 1 tizeddel zárkózott fel Norris mögé, pedig már a 3. mért körét futotta a lágy keveréken.

Az edzés végül Norris zárta az élen egy tizeddel Piastri és kevesebb mint 2 tizeddel Verstappen előtt. Utánuk Antonelli, Leclerc, Sainz, Hadjar, Russell, Albon, Hamilton volt a további sorrend az első tízben, ahol végül négyen (Verstappen, Hadjar, Russell, Albon) is a közepes gumin futott idejükkel szerepeltek.

A mezőny második felében az Alonso, Bearman, Stroll, Lawson, Gasly, Bortoleto, Tsunoda, Colapinto, Hülkenberg, Ocon sorend alakult ki, és itt már csak a Red Bull japán versenyzője nem a lágy gumis körével képviseltette magát.

Az időmérőre tekintettel izgalmas gumiválasztás előtt állunk, hiszen egyértelműen nem látszik, hogy a közepes vagy a lágy gumi bizonyul majd a legelőnyösebbnek. A versenyt magyar idő szerint 16 órakor indítják, és a pálya körülményei nagyban befolyásolhatják a döntést.

Related posts