A Renault árcsökkentéssel próbálja felvenni a versenyt a kínai Leapmotorral - Világgazdaság
Franciaországban és más európai autópiacokon csökkent az elektromos Dacia ára. A Renault stratégiája mögött két fő cél áll: egyrészt szeretnék növelni a versenyképességüket a kínai autógyártókkal szemben, másrészt pedig igyekeznek elkerülni az Európai Unió által kiszabott büntetéseket.
A Renault csökkentette az elektromos Dacia márkája árát Franciaországban. A 2 ezer eurós árcsökkentés keddi bejelentése az autógyártó olcsó elektromos járműveire (EV) vonatkozik. Várhatóan ez csak az első lépése az idei európai leértékelések hullámának. A nyugati autógyártók így veszik fel a harcot a kínai vállalatokkal az európai autópiac megtartására, valamint nem utolsósorban ezt a módszert is bevetik arra, hogy teljesítsék az Európai Unió új és szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeit. Minél több elektromos autót adnak el ugyanis a gyártók, annál nagyobb az esély arra, hogy megússzák, illetve kisebb büntetéssel ússzák meg a szabályozási elmaradottságaikat.
A súlyos pénzbírságok elkerülése érdekében a legtöbb autógyártónak az európai piacon értékesített járműveinek legalább 20%-át elektromos modelleknek kell képezniük. Ennek ellenére 2024 első tizenegy hónapjában a régióban forgalomba helyezett autók csupán 13%-a volt teljesen elektromos, az Európai Autógyártók Szövetsége által végzett elemzés alapján.
A Spring belépő szintű modellje Franciaországban és más európai autópiacokon 16 900 euróra csökkentett áron, 2 ezer eurós kedvezménnyel érhető el – tájékoztat a Reuters.
A gyártó a versenyképesség növelése érdekében alacsonyabb árat kínál, hogy összemérhesse magát a kínai Leapmotorral. Ez a cég nemrégiben 4 ezer euróval csökkentette a T03-as modell árát, amely így 14 900 euróra csökkent. Ezzel a lépéssel a kínai autógyártó továbbra is megőrzi helyét a régió legkedvezőbb árú elektromos járművei között.
A két autógyártó modelljei közötti árkülönbség csökkentése jelentős lépés, hiszen az elektromos járművek piacán a kínai gyártók komoly konkurenciát jelentenek a hagyományos európai autóipar számára. A kínai elektromos autók nem csupán versenyképes árakat kínálnak, hanem minőségük is elérheti az európai szintet, miközben alacsonyabb bér- és egyéb költségeik révén kedvezőbb ár-érték arányt nyújtanak - ezt támasztja alá a Világgazdaság legfrissebb elemzése.
Ami a révben érkezik, az a vámon távozik – az árak csökkentésének megvan a maga ára.
Az új Spring kisebb teljesítményű lesz. Az olcsóbb modellt csupán 45 lóerős motorral szerelik fel, szemben a drágább változat 65 lóerős motorjával. Az akkumulátor teljesítménye azonban marad, mint ahogyan az ígért 225 kilométeres hatótávolság is.