A Lidl számos lépést tesz annak érdekében, hogy mindannyiunk javát szolgálja.


Lerántották a leplet: ilyen lesz a béke utáni Magyarország

Az európai klímaügynökség legfrissebb jelentése szerint 2024 volt az első olyan év, amikor az éves átlaghőmérséklet-emelkedés túllépte a Párizsi Klímaegyezmény által kitűzött 1,5 Celsius-fokos küszöböt. Ez a fejlemény még sürgetőbbé teszi azokat a klímavédelmi lépéseket, amelyeket elkötelezett cégek tesznek a károsanyag-kibocsátásuk csökkentése érdekében. A Lidl, amely már 2020 óta rendszeresen közzéteszi fenntarthatósági jelentéseit, legutóbb 2024 végén ismertette a karbonlábnyom csökkentésére irányuló intézkedéseit. Ezzel nemcsak saját működését kívánja fenntarthatóbbá tenni, hanem a teljes élelmiszer-kiskereskedelmi szektort is bátorítja a felelősségteljesebb hozzáállásra.

A Copernicus Climate Change Service kutatói hivatalosan is megerősítették, hogy 2024 volt a legmelegebb év, és ez az első alkalom, amikor az éves átlaghőmérséklet 1,6 Celsius-fokkal haladta meg az iparosodás előtti szintet, ezzel túllépve a párizsi klímaegyezményben meghatározott 1,5 fokos célkitűzést. A Lidl hangsúlyozza, hogy ez a helyzet még nagyobb felelősséget ró ránk, és sürgeti, hogy aktívan és hosszú távon lépjünk fel a klímaváltozás hatásainak mérséklése érdekében. Mint hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánca, a Lidl 2020 óta harmadik alkalommal osztja meg céljait és intézkedéseit, amelyek célja a környezeti terhelés csökkentése az ellátási lánc minden szakaszában.

"Büszkén tekintünk vissza arra, hogy 2020 óta folyamatosan tájékoztatjuk a közönséget fenntarthatósági céljainkról és eredményeinkről, még mielőtt a fenntarthatósági jelentéstételt kötelezővé tevő szabályozás életbe lépett volna. Legutóbbi jelentésünk már a harmadik ilyen kiadványunk" - nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl, mint Európa egyik vezető élelmiszer-kiskereskedelmi óriása, tavaly ősszel határozott lépéseket tett a fenntarthatóság érdekében. Az új, ambiciózus klímacélok keretében a vállalat elkötelezte magát amellett, hogy minden üzleti egységében és ellátási láncában nettó zéró kibocsátást érjen el 2050-re. Ez a cél azt jelenti, hogy a Lidl a lehető legkisebbre csökkenti üvegházhatású gázkibocsátását, mindent megtesz annak érdekében, hogy a 2050-es évre a nullához közeli szintre jusson.

A Lidl Magyarország elkötelezett az ÜHG-kibocsátás csökkentése iránt, és ennek érdekében számos innovatív intézkedést vezetett be. 2023-ban elindította saját üzleteinek EDGE - zöld épület - minősítési programját, amelynek köszönhetően az összes, 2023 végéig megnyitott üzlet már rendelkezik ezzel a környezetbarát tanúsítással. Az új áruházakban a diszkontlánc gázmentes fűtési rendszereket telepít, míg a meglévő üzletekben folyamatosan korszerűsítik a hűtő-fűtő berendezéseket, ezzel is hozzájárulva a fenntarthatóbb jövőhöz.

A központi irodaházban, valamint a logisztikai központok raktáraiban és az egész üzlethálózatban modern LED világítási rendszert üzemeltetünk. Továbbá, a vállalatunk épületfelügyeleti rendszerei és ingatlanautomatizálási megoldásai révén célunk az energiafogyasztás csökkentése, ezzel hozzájárulva a fenntartható működéshez.

A Lidl Magyarország elkötelezte magát amellett, hogy csökkentse a termékek logisztikai központokból az üzletekbe történő szállításának környezeti lábnyomát. Ennek érdekében 2023-ban 4 elektromos és 6 LNG hajtású járművet állított forgalomba, megkezdve a flottája modernizálását. Az áruházlánc célja, hogy a dízelüzemű teherautók alternatív meghajtású járművekre való átállásával 2030-ra 15%-os CO2-kibocsátás-csökkentést (kg/km) érjen el a 2021-es adatokhoz viszonyítva. Az elektromos teherautók töltése ráadásul teljesen kibocsátásmentes, hiszen a Lidl logisztikai központjaiban kizárólag megújuló energiaforrásokból származó elektromos áramot használnak.

A vásárlók, dolgozók és üzleti parterek számára kialakított e-töltőállomásokkal a Lidl Magyarország célja az elektromobilitás és a töltési infrastruktúra támogatása is. Az e-töltőállomások kizárólag megújuló energiaforrásból származó árammal működnek, mindemellett az áruházlánc folyamatosan dolgozik a töltőinfrastruktúra kiépítésén, és célja, hogy a 2025-ös üzleti év végére minden üzlete mellé elektromos autótöltő állomást telepítsen.

A Lidl rendszeresen megvizsgálja árucsoportjainak karbonlábnyomát is. Különösen nagy kibocsátású termékcsoportnak számítanak az állati eredetű termékek - vagyis a hús- és tejtermékek, ezért a kínálat kialakításakor fontos szempont olyan termék-alternatívák választékának folyamatos növelése, amelyekhez a lehető legalacsonyabb ÜHG-kibocsátás kapcsolódik. 2023-ban közel 11 százalék volt a növényi eredetű fehérjeforrások aránya a termékkínálatában, célja, hogy ezt az arányt 2030-ig minimum 15 százalékig növelje, többek között a vegán termékek számának bővítésével, valamint további magas növényi fehérje tartalmú termékek bevezetésével.

A vállalatunk fenntarthatósági intézkedéseivel és elért eredményeivel kapcsolatos részletes információkat a fenntarthatóság témájú aloldalunkon találhatók.

Related posts