Félelmetes tragédia rázta meg a Hugaroringen, amely 15 évvel ezelőtt a Forma-1 történetének egyik legnagyobb katasztrófájává vált.

Massát azonnal a pálya mentőcsapatai stabilizálták, majd helikopterrel szállították a budapesti Állami Egészségügyi Központba, korábban Honvédkórházba. Ott életmentő műtétet végeztek a bal szem fölötti koponyaterületen. Néhány napig tartó altatás után, mintegy kilenc napos kórházi tartózkodás után kiengedték, majd Brazíliában további műtéteken is átesett: titánlemez beültetésére volt szükség, mivel a sérülés majdnem teljes csontveszteséget okozott a baleset fölött fekvő területen.
Massa kihagyta a 2009-es szezon hátralévő futamait, és csak 2010-ben tért vissza a Ferrarihoz. A balesete nyomán sürgetővé vált a pilótafülke védelmének fokozása, ami később a Halo rendszer ötletének megjelenéséhez vezetett, melyet 2018-tól vezettek be a Forma-1 világában. Massa később úgy fogalmazott, hogy bár a baleset tragikus esemény volt, mégis hálás az életért és a családjáért. A történteket követően a fejvédelmi technológiák fejlődése új irányt vett, és a biztonság kérdése kiemelt szerepet kapott a motorsportban.