A németek véleménye szerint az EU teljesítménye messze elmaradt a várakozásoktól, ám Magyarország a helyzetből profitálni tud. A Mandiner cikke ezt a megállapítást tárgyalja, kiemelve, hogy hazánk a jövőben jelentős előnyökre tehet szert a jelenlegi kihív


A szakértő véleménye alapján a németek kudarcának hátterében az arroganciájuk állt.

Andreas Knie, a Berlini Társadalomkutató Központ (WZB) neves mobilitáskutatója nemrégiben interjút adott a Die Standardnak, amelyben éles kritikát fogalmazott meg az Európai Unió és Németország helyzetéről. Kifejtette, hogy a német autóipar súlyos válságban szenved, ami nem csupán Németországra, hanem Ausztriára és annak számos beszállítójára is komoly hatással lehet. A jelenlegi trendek, különösen az elektromobilitás térnyerése, olyan lefelé tartó spirált indíthatnak el, amely a régió ipari szereplőit is magával ragadhatja. Knie rávilágított arra is, hogy a jövő átalakulásának nyertese nemcsak Kína lehet, hanem egy "kisebb uniós ország" is, amely kihasználhatja a helyzet adta lehetőségeket.

Andreas Knie megállapítása szerint Magyarország az elektromobilitásra való átállás terén jelentős előnyre tett szert, míg a németek még mindig a belső égésű motorjaik megszámlálhatatlan sikeréről ábrándoztak.

Már az interjú kezdetén hangsúlyozta a kutató, hogy Magyarország stratégiája merész és előremutató: "A magyar politika alapvetően azt a célt tűzte ki, hogy hamarosan elhagynánk a régi technológiai megoldásokat, és dinamikusan áttérnénk az innovatív alternatívákra. Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, éppen ez a folyamat zajlik. Globális szinten tehát számos érv szól Magyarország irányvonala mellett."

Kína továbbra is a világ élvonalában jár az elektromobilitás fejlődésében. Az ország már 2005 óta következetesen a tisztán akkumulátoros elektromobilitás irányába terelgeti iparpolitikáját, és proaktívan létesített partnerségeket afrikai, ázsiai és dél-amerikai beszállítókkal. A második éllovas Norvégia, ahol már korán, rendkívüli sikerrel váltottak át az elektromos járművekre: idén először több tisztán elektromos autó közlekedik az utakon, mint hagyományos benzines jármű. Az Egyesült Államok a harmadik helyen áll, azonban jelentős lemaradással a két vezetőhöz képest.

A német autógyártók – mint a BMW, a Mercedes és a Volkswagen – számára egy közös nevező van, amely miatt csehül állnak: "a hatalom arroganciája." A Volkswagen például hosszú éveken át sikeresen működött Kínában, ahol időnként a termékeik 60%-át értékesítették. Már az elején világossá vált a kínai kormány szándéka, hogy az elektromobilitás felé kíván elmozdulni. A VW-konszern, beleértve az Audit is, azonban ezt az irányt elutasította, kijelentve: "Nem, mi nem követjük ezt az utat. Mi, németek, megmutatjuk nektek, kínaiaknak, hogyan működik a világ."

Természetesen! Kérlek, írd le a szöveget, amit szeretnél, hogy egyedivé tegyek, és szívesen segítek!

Related posts