Megállíthatjuk az online csalásokat? Éppen ezért rendkívül lényeges, hogy részt vegyünk a fogyasztóvédelmi konzultációban!

Összegeztük, miért fontos kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt
Magyarország Kormánya elindította "Közös ügyünk a fogyasztóvédelem" című online konzultációját, amely lehetőséget biztosít a polgárok számára, hogy véleményt nyilvánítsanak a fogyasztói jogokat érintő fontos kérdésekről. A felmérés keretében a résztvevők kifejthetik álláspontjukat a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorításáról, az online csalások megelőzéséről, valamint a légiutas-jogokkal kapcsolatos szabályozásról. A konzultáció részleteit szerdán, egy sajtótájékoztató keretében mutatták be Debrecenben, ahol Német-Weingartner Lilla, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke, valamint Rácz Róbert, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal főispánja beszéltek az esemény jelentőségéről.
Miért fontos kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt?
Német-Weingartner Lilla a sajtótájékoztató során bejelentette, hogy Magyarország Kormánya április 6-án elindította a fogyasztóvédelmi konzultációt. Az online kérdőív a fogyved.kormany.hu weboldalon érhető el, és egészen május 23-ig kitölthető.
- sorolta.
Rácz Róbert hangsúlyozta, hogy az elmúlt két és fél év tapasztalatai alapján a konzultáció témái körül forognak a legtöbb bejelentés, és ezek kapcsolódásában indítják el a legtöbb ügyet.
- kifejtette. Ezt követően megosztotta, hogy a hajdú-bihari lakosoktól évente körülbelül 2500 bejelentés érkezik különböző fogyasztóvédelmi problémák, panaszok és kérdések kapcsán.