Végre elérkezett a pillanat: bemutatkozik a metró, amelyre Vietnám 12 hosszú éven át várakozott – felfedezésre készen a fényképeken! - Startlap Utazás


Vietnám legnagyobb városában egy magyarországnyi ember él, akik először szállhattak fel otthon a metróra.

Több száz ember gyűlt össze, hogy az elsők között utazhasson az 1-es metróvonalon, amely vasárnap indította el szolgáltatását Ho Si Minh-városban. Ez a mérföldkő 12 évvel az építkezés kezdete után valósult meg - tudósít a CNN.

A vonal a város szívében található nyüzsgő Ben Thanh piactól indul, és egészen a város északnyugati peremén elhelyezkedő Soui Tien Vidámparkig terjed, összesen 14 megállóval - köztük három földalatti és 11 a felszínen elhelyezkedő állomással.

A 17 éves tervezési folyamatot és a 12 éves építkezési munkálatokat követően végre megnyílik a régóta várt vonal. Az állami média értesülései szerint a megnyitóra többéves késlekedés után kerül sor, amelyet a Covid-19 járvány és a pénzügyi nehézségek egyaránt befolyásoltak.

A vietnami kormány bizakodva várja, hogy az újonnan kiépített metrórendszer hozzájárul a forgalom csökkentéséhez a hírhedten zsúfolt városban, ahol körülbelül 9 millió ember él. Eddig a lakosoknak alternatív megoldásokkal kellett megküzdeniük a tömegközlekedés kihívásaival, hiszen metró nélkül próbálták navigálni a mindennapi életüket.

Összesen nyolc új metróvonalat terveznek, ám a többi vonal megnyitásának időpontjáról egyelőre még nem érkezett hivatalos tájékoztatás. Az utazás népszerűsítése érdekében az első hónapban ingyenesen lehet használni a metrót, ezt követően pedig a jegyek ára a távolság függvényében 7 000 és 20 000 dong között mozog, ami körülbelül 110 és 310 forintnak felel meg. A vonatok naponta reggel 5-től este 10-ig fognak közlekedni.

Vietnam közlekedési infrastruktúrája izgalmas versenytér a Japán és Kína közötti befolyásért, mivel mindkét ország igyekszik növelni jelenlétét az ázsiai piacon. Japán volt az első, aki investált ebbe a régióba, összesen 43,7 billió vietnami dong (körülbelül 1,72 milliárd dollár) értékben a Ho Si Minh-város fejlesztésébe. Ennek ellenére Hanoi, a főváros, Kína támogatásával előrébb lépett, és 2021-ben megnyitotta saját első metróvonalát. A város második metróvonalának építése pedig 2025-re van tervezve, tovább erősítve Hanoi közlekedési hálózatát és nemzetközi pozícióját.

Az év kezdetén a vietnami kormány merész elképzeléseket tárt a nyilvánosság elé, melyek keretében két nagysebességű vasútvonal építését tervezik. Ezek a vonalak nemcsak az ország belső közlekedését reformálnák meg, hanem közvetlen kapcsolatot teremtenének Vietnam és Kína között, amely Vietnam legjelentősebb kereskedelmi partnere.

Related posts