Verstappen elkerülte az év végi büntetést.
Max Verstappen a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj rajtján nem éppen a legjobb forgatókönyv szerint indult: a négyszeres világbajnok az első kanyar belső ívén próbálta megelőzni a McLaren pilótáját, Oscar Piastrit. A helyszűke azonban nem kedvezett a manővernek, és mindketten megpördültek, ami következtében az ausztrál versenyző a mezőny végére csúszott vissza.
A versenyfelügyelők a rajtnál, az első körön bekövetkező incidensek esetében általában elnézőbbek, most viszont egyértelműen a Red Bull pilótáját látták felelősnek a történtekért, így a baleset okozásáért 10 másodperces időbüntetést szabtak ki rá.
A csapat hosszú ideig titkolta Verstappen elől a döntést, de miután végre közölték vele, és a bokszkiállásánál letöltötte az információt, a csapatrádión határozottan kifejezte nemtetszését. "Nem kérhetnénk inkább 20 másodpercet?!" - tette fel ironikusan a kérdést. "Ezek tényleg hülyék!" - kommentálta a stewardok döntését.
A holland korábban már bajba keveredett a szabadszájúsága miatt, egy szingapúri trágárság miatt közhasznú munkával büntették, melyet a napokban tölt le - megvolt az esély arra, hogy a kirohanás miatt is előveszik majd a versenyzőt.
A Motorsport.com beszámolója szerint Verstappen sikeresen elkerülte a következményeket. Az FIA megerősítette a szakértői portálnak, hogy a felügyelőszervezet tisztviselőit érintő sértő megjegyzések miatt végül nem indult hivatalos vizsgálat.
Érdemes megemlíteni, hogy az FIA-nak lett volna indoka az eljárás megindítására, hiszen a szabályzatuk értelmében a tagjaikat érő verbális támadások komoly következményekkel járhatnak. Emellett a Forma-1 jó hírnevének védelme is indokolhatja a szankciókat. Az év végén, mindössze néhány nappal a díjkiosztó gála előtt azonban úgy tűnik, elkerülték a további vitákat, ami felveti a következetesség kérdését.
Emlékezetes, hogy a 2016-os Mexikói Nagydíjon az akkor ferraris Sebastian Vettel is élesen kikelt a versenyigazgató Charlie Whiting, valamint a versenyfelügyelők ellen, a rádiózásra sokan fel is kapták a fejüket, a kizárás lehetőségéről is hallani lehetett, a német pedig csak úgy úszta meg az eljárást, hogy az akkori FIA-elnöknek, Jean Todtank írt levelében töredelmesen bocsánatot kért a helytelen viselkedés miatt.