Wéber Gábor: Charles Leclerc folytatódó nehézségei nem a pilóta teljesítményének megkérdőjelezését jelentik, hanem inkább csapata gyengeségeire utalnak.

A Ferrari erősségeinek megfelelő pályákon a monacói versenyző rendszerint megcsillogtatja bajnoki tehetségét, és lebilincselő teljesítményekkel rukkol elő. Ugyanakkor gyakran előfordul, hogy az autója nem képes megfelelni az elvárásoknak. Ezt a jelenséget emelte ki az InfoRádióban a Forma-1-es szakkommentátor, aki figyelemre méltónak találta, hogy Charles Leclerc az eddigi 27 pole pozíciójából mindössze nyolcat tudott győzelemre váltani.
Charles Leclerc a Forma-1 2025-ös szezonjának eddigi 14 versenyhétvégéjén öt alkalommal állt a dobogón, tizenkét futamon tudott pontot szerezni, és egyszer a pole pozíciót is elhódította. Jelenleg 151 ponttal az összetett versenyben az ötödik helyen tanyázik. A Ferrari monacói versenyzője legutóbb 2024 októberében, Austinban aratott győzelmet. A Hungaroringen a kvalifikáción sikerült megnyernie az első helyet, és a verseny kezdetén is az élen haladt, egészen az első kerékcserékig. Még Lando Norris első kiállása után is ő vezette a futamot, azonban később jelentős problémák adódtak a karosszériájával, ami drasztikusan csökkentette a tempóját. Ennek következtében végül lemaradt a dobogóról, és időbüntetést is kapott.
Wéber Gábor az InfoRádióban kifejtette, hogy Charles Leclerc kiemelkedő tempóját látva nem kétséges, hogy minden szükséges adottsággal és tehetséggel rendelkezik ahhoz, hogy a világbajnoki címért harcoljon. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a versenyző körüli környezet kulcsfontosságú: nem mindegy, milyen autóval és melyik csapat színeiben áll rajthoz, valamint a mérnöki csapat munkájának minősége is meghatározó szerepet játszik a sikerében.
A Forma-1-es közvetítések egyik ikonikus kommentátora felhívta a figyelmet arra, hogy a monacói versenyző nemrégiben, a Magyar Nagydíj előtt nyilatkozott arról, hogy jövőjét hosszú távon is a vörös színekhez köti. Leclerc még azt is megemlítette, hogy nem zárja ki, hogy pályafutása végéig a Ferrari színeiben versenyezzen. A fiatal tehetség többször is kifejezte vágyát, hogy Ferrari pilótájaként világbajnoki címet nyerjen, de jelenleg még messze van ettől a céltól.
A szakértő felidézte, hogy a 2022-es szezon elején Charles Leclerc dominálta a versenyeket, az első három futam közül kettőt megnyert, és végül három futamgyőzelemmel zárta azt az idényt. Még abban az évben azonban jelentősen visszaesett a Ferrari teljesítménye, akkor sem volt a legjobb a fejlesztési irány, ráadásul bevezettek egy új technikai direktívát, ami nem kedvezett az olasz csapatnak, így elég nagy gödörbe kerültek.
A negatív sorozat továbbra is folyamatban van, és a maranellói csapat számára csak ritkán adódik lehetőség a győzelemre. Ennek ellenére Wéber Gábor megjegyezte, hogy Leclerc rendszerint képes kihasználni azokat a ritka alkalmakat, amikor a körülmények kedvezőek. Ilyenkor valóban megmutatja, micsoda tehetség rejlik benne mint versenyző.
"Amikor a Ferrari szárnyal, Leclerc képes azonnal megmutatni bajnoki tehetségét, és valóban emlékezetes versenyeket fut. Azonban a legtöbbször az autója nem tudja elég jól teljesíteni ezt a kihívást."
- magyarázta a kommentátor, aki hangsúlyozta, hogy a monacói versenyző tavaly Monte-Carlóban, Monzában és Austinban is diadalmaskodott a versenypályán.
Wéber Gábor véleménye szerint a 40. Magyar Nagydíj során megfigyelhető furcsa kettősség különösen szembetűnő volt: Leclerc a verseny első felében elképesztő teljesítményt nyújtott, de végül nem tudott felállni a dobogóra. A kommentátor szerint ez a helyzet "nem a monacói pilóta hibája". Úgy véli, hogy Leclerc nem felelős azért, hogy az autója végül felmondta a szolgálatot. Ahogy fogalmazott,
egyértelműen a Ferrarinak róható fel, hogy Charles Leclerc az eddigi 27 pole pozíciójából csak nyolcat tudott futamgyőzelemre váltani.
A kommentátor véleménye szerint a pilóta valódi kritikája csak akkor lenne indokolt, ha a 27 verseny többségében már a futamok elején vagy közepén „elengedte volna az autót az élről, vagy kifordult volna vele, esetleg már a gumikat is teljesen elhasználta volna”. Azonban a valóság az, hogy nem ez a helyzet; a legtöbbször a csapat teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után.
Charles Leclerc minden kétséget kizáróan megérdemli a tiszteletet és az elismerést, hiszen az utóbbi években olyan autóval aratott időmérős és versenygőzelmeket, amely nem feltétlenül volt versenyképes. Wéber Gábor a Forma-1 75 éves örökségére utalva megjegyezte, hogy a pole pozíciók és a győzelmek száma között alapvetően nincs jelentős eltérés. Mint mondta, "általában egy kiemelkedő autóban ülő versenyző ugyanolyan eséllyel szerez pole-okat, mint ahogyan megnyer egy-egy futamot".
Charles Leclerc esetében érdekes jelenségről van szó: a megnyert időmérők után csupán a futamok harmadát tudta megnyerni. "Ez egy figyelemre méltó anomália, amelyből világosan látszik, hogy a gyenge eredmények nem a versenyző hibájából fakadnak, hanem inkább a csapat teljesítményének hiányosságait tükrözik" – fogalmazott a Forma-1-es szakkommentátor.