Természetesen, íme egy egyedi változata a kért szövegnek: **Adatforradalom és Mesterséges Intelligencia a Filmiparban - MMOnline** A filmgyártás világát egy új korszak köszöntötte, amelyet az adatok robbanásszerű növekedése és a mesterséges intelligenci
A Business Lounge október nyolcadikai adásában ismét az MI került terítékre, ezúttal a reklámfilmgyártás szempontjából. Erről Hidvégi Zoltán, az Umbrella Collective alapító ügyvezetője beszélgetett a műsorvezetőkkel. A reklámoknál, hirdetéseknél maradva pedig a perszonalizációt is körüljárták, méghozzá Mondovics Péter, a Mastercard cyber security és kereskedői kapcsolatokért felelős marketingvezetője segítségével.
A reklámok személyre szabása a digitalizációval egy időben indult hódító útjára, már az e-mailek korai éveiben felmerült az üzenetek testreszabásának gondolata, és ennek mozgatórugója nem más, mint a reklámok hatékonyságának növelése. "Célom, hogy olyan vásárlókat érjek el, akik valóban érdeklődnek a termékem iránt, miközben elkerülöm azokat, akik nem" – fejtette ki véleményét Mondovics Péter a Business Lounge-ban. Azóta a mesterséges intelligencia robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, és az MI-alapú rendszerek egyre több adatot képesek gyűjteni a felhasználókról, "ezeket pedig egyre kifinomultabban kombinálják". Az átlagos magyar naponta több mint négyezer reklámüzenetet kap, és körülbelül 35 ezer döntést kell meghoznia. Az említett modellek nem veszik el a döntési jogunkat, csupán egyszerűsítik a választási lehetőségeinket, ezzel is megkönnyítve a mindennapi életünket. Ugyanakkor felmerül a kérdés: mennyire komfortos a felhasználók számára, hogy annyi adatot kell megosztaniuk? A válasz nem mindig kedvező, hiszen "évente több giga adatot hagyunk magunk után csupán a hírportálokon" – figyelmeztet a szakember. Ő úgy véli, hogy ez a helyzet egyszer meg fog változni, és tudatosabban fogunk választani, hogy ki mit tudhat meg rólunk. Kutatásaik szerint a fogyasztók körében a személyre szabás széles körben pozitív visszhangra talál, "a válaszadók 76%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan kereskedőknél, ahol ez a gyakorlat megjelenik".
Hidvégi Zoltán, a húszéves Umbrella Collective alapító ügyvezetője, több mint két éve indította el az AI Lab-et, egy merész és innovatív lépést téve a jövő technológiai világába. A műsor második részében visszatekintve úgy véli, hogy jó döntést hoztak azzal, hogy már akkor nekivágtak a projekteknek, sőt, szíve szerint még korábban is belevágtak volna. Ma már sok vállalat követi a nyomdokukat, de bátran kijelentheti, hogy egy lépéssel megelőzték a saját korukat. „Eddig csak új munkatársakat toboroztam az AI miatt” – emeli ki, utalva arra a köztudatban élő félelemre, miszerint a mesterséges intelligencia kiszoríthatja a kreatív szakembereket. Hangsúlyozta, hogy azok, akik a szakmájuk élvonalához tartoznak, nem kell, hogy aggódjanak, ám a monoton, tucatmunkát végzők esetében nagyobb a valószínűsége annak, hogy az MI átveszi a feladatokat. „Tudom, hogy ez nem népszerű nézet, de vállalom” – tette hozzá. A podcast során arról is beszélt, hogy a tudásuk globálisan kiegyenlítő hatásúvá vált, új piacokat nyitva meg, amelyek korábban elérhetetlennek tűntek.
Mi a kapcsolat a perszonalizáció és a hitelesség között? Miért jelent versenyelőnyt a személyre szabott hirdetés? Milyen a munkamegosztás az ügynökség és a gyártó cég között? Hogy alakulnak majd az MI trendek a közeljövőben? Kiderül a Business Lounge legújabb adásából, ami itt érhető el.





