Bár a Tisza Párt és a Strabag igyekeznek cáfolni a vádakat, Lázár János kijelentései akár az osztrák parlament elé is kerülhetnek.
A osztrák jobboldali párt, az FPÖ viszi tovább Lázár János állításait.
Az osztrák Szabadságpárt (FPÖ) felveti az ország parlamentjében azt a kérdést, hogy az Új Ausztria és Liberális Fórum (NEOS) nevű osztrák liberális párt, valamint a hozzá köthető üzleti körök - köztük a Strabag építőipari vállalat és annak tulajdonosa, Hans Peter Haselsteiner támogatták-e a Tisza Pártot - derül ki abból a közleményből, amelyet az FPÖ főtitkára, Christian Hafenecker tett közzé szombaton Bécsben.
Az osztrák Szabadságpárt (FPÖ) szoros szövetségben áll a magyar Fidesz párttal, és mindkét politikai erő az Európai Parlamentben a Patrióták Európáért frakcióban tevékenykedik. Közös vonásuk a bevándorlásellenes és szuverenista politika, amely lehetőséget teremt számukra, hogy egyesítsék erőiket. Rendszeresen támogatják egymás álláspontjait az európai politikai diskurzusokban, így megerősítve szövetségüket a kontinens politikai térképén.
A főtitkár a kérdést az alapján veti fel, hogy Lázár János, építési és közlekedési miniszter a héten arról beszélt az osztrák építőipari vállalattal összefüggésben: "pontosan tudjuk, hogy a Tisza Pártot pénzzel, közvélemény-kutatások megrendelésével támogatják."
"Ha egy osztrák nagyvállalkozó, aki évek óta a NEOS fő finanszírozójának számít, aktívan beavatkozik egy szomszédos ország választási kampányába, az első osztályú esete egy külpolitikai időzített bombának" - fogalmazott a főtitkár, aki arról is beszélt, hogy Ausztriában "állandó hisztéria" övezi az orosz befolyás kérdését, de afelett szemet hunynak, hogy a NEOS fő támogatója a szomszéd országban próbál meg beavatkozni a politikába.
A politikus szerint a NEOS "Brüsszel és Kijev irányvonalát képviseli" és szerinte "végső soron egy szuverén uniós tagállam politikai viszonyainak befolyásolási kísérletéről lehet szó."
A héten Lázár János meglepő nyilatkozatokat tett a Strabag és a Tisza Párt viszonyával kapcsolatban, amelyeket később mindkét fél határozottan cáfolt. Ez nem az első alkalom, hogy az építési miniszter kritikát fogalmaz meg az osztrák vállalattal szemben; az M30-as autópálya felújításával kapcsolatos elhúzódó problémák miatt már régóta feszültség tapasztalható a felek között, és Lázár azóta is többször üzent nekik.
A helyzet komoly kihívást jelent, mivel a Miskolc-Szikszó autópályaszakaszon, alig néhány hónappal az átadás után, súlyos süllyedés lépett fel. A javítási kötelezettséget a Strabag vállalta, amely a kivitelezőként garanciát adott a munkájára, azonban a helyreállítási munkálatok nem fejeződtek be a kitűzött október 31-i határidőre. Ahogy a határidő közeledett, az építési miniszter is aktívan belefolyt a kommunikációba. Az év eleje óta többször is említette a Strabag magyarországi kitiltásának lehetőségét, és október végén rendkívüli auditot rendelt el egy koncessziós társaságnál, amely a Strabag testvérvállalataként működik.
Legutóbbi videójában határozottan kifejtette, hogy a Strabag becsapott minket. Az M30-as átadásának határideje előtt egy nappal közzétett felvételét azzal zárta, hogy véleménye szerint a Strabag nem jár jól, ha játékot űz a kormánnyal. Azt is hozzátette, hogy mindenkinek a képzeletére bízza, mit jelenthet az, ha valaki megpróbálja megtréfálni Magyarország kormányát, vagy éppen velem játszadozik.
Korábban a patrióta EP-frakció megalakulása előtt részletesen is foglalkoztunk a résztvevő pártokkal, így az FPÖ-vel is:




