A szegedi BYD-gyár megnyitása továbbra is várat magára, hiszen a tervezett időpontokhoz képest hónapokkal elcsúszott. A kínai vállalat döntései miatt a projekt előrehaladása lelassult, ami a magyar gazdaságra is negatív hatással lehet. A Pénzcentrum hírei


Csak 2026 második negyedévében kezdhet el termelni a szegedi BYD-gyár - ezt az autógyártó alelnöke jelentette be. Korábban a kínai cég még úgy számolt, már 2025 végén elindulhat az üzem.

A BYD szegedi gyárában a termelés várhatóan csak 2026 második negyedévében, tehát jövő tavasszal vagy nyáron kezdődhet el. Ezt az információt egy kínai sajtóeseményen osztotta meg az autógyártó alelnöke, ahogy a 444 portál is beszámolt róla.

A gyártó korábban azt jelezte, hogy a szegedi üzem 2025 végére megkezdheti működését, de most úgy tűnik, hogy ez a terv nem valósul meg.

A szegedi BYD-gyár indulása a magyar gazdaság egésze számára is fontos: bár eleinte csak részkapacitással, évi 150 ezer elektromos autó gyártására állnak be, már ez is 0,5-0,7 százalékponttal növelheti a GDP-t a kincstári számítások szerint. Ha az üzem teljes kapacitással működik majd, a hatás ennek a duplája is lehet.

Related posts