Takarékosabb és még erősebb: így újraformálódik a legkisebb Dacia!

Az új Dacia Spring megújult formájában izmosabb villanymotorokkal, nagyobb kapacitású akkumulátorral, továbbfejlesztett futóművel és korszerűsített vezetői környezettel lép a piacra, új dimenziókat nyitva ezzel a városi közlekedésben.
A Dacia gyors ütemben frissítette modellpalettáját, a Bigstertől a Dusteren át, egészen a Sanderóig és a Joggerig. A vállalat két ütemben osztotta meg a frissítésekről szóló információkat, de különös figyelmet fordított a Springre, amely a következő modellévre izgalmas újdonságokkal készül.
Induljunk el a legkevésbé lényeges részlettel: érkezik egy új, tengeri hab színű árnyalat, amelyről a fotók egy részén is megbizonyosodhatsz. Ezen a képen látható az első és hátsó lökhárító frissített betétje is.
Jön két vadonatúj villanymotor: a korábbi 45 és 65 lóerős elektromos gépek helyébe egy 70 és egy 100 lóerős lép. Ezek elsősorban 80 és 120 km/óra között biztosítanak nagyobb (akár +20%) erőt és nyomatékot, azaz országúton és autópályán kényelmesebben, magabiztosabban használható a Spring. Ebben a sebességtartományban (80-120 km/óra) korábban 14, illetve 26,2 másodpercig tartott a gyorsulás, most viszont már a gyengébbik modellnek is elég 10,3, a 100 lóerősnek pedig egészen bravúros 6,9 másodperc - ez meghatározó jelentőségű, ha például autópályára próbálunk felhajtani a gyorsítósávon.
Ezzel párhuzamosan az akkumulátort is frissítették. A Renault-csoport történetében először alkalmazzák a lítium-vasfoszfát technológiát, amely nemcsak biztonságos és tartós, hanem gazdaságosabb gyártást is lehetővé tesz a korábban használt nikkel-mangán-kobalt egységekkel szemben. Ugyanakkor a teljes kapacitás csökkent, 26,8 kWh-ról 24,3 kWh-ra módosult.
A frissített fődarabok és a módosított aerodinamika – mely a jármű elülső, oldalsó és hátsó részén található, légörvénylés csökkentésére szolgáló új formák révén valósult meg – nemcsak a teljesítményt javították, hanem az energiafogyasztást is mérsékelte. A korábbi 13,5 / 14,1 kWh/100km-ről 12,4 kWh/100km-re csökkent, így a kisebb akkumulátor ellenére a vegyes üzemmódú hatótávolság változatlanul 225 kilométer maradt.
A vezethetőséget egyrészt az új akkumulátor merevebb beépítő keretéből adódó, fokozott szerkezeti szilárdság, másrészt a szintén ugyanerre visszavezethető, kedvezőbb tömegelosztás, harmadrészt a futóművet érintő fejlesztések javítják. Ennek keretében erősebb fékrásegítést, valamint most először kanyarstabilizátorokat alkalmaztak, továbbá áthangolták a lengéscsillapítókat és a rugókat. A belépő verzió kivételével mostantól mindenütt alapáras a 15" keréktárcsa, ami javítja a menetstabilitást.
Az akkumulátor egyenáramról a korábbi 30 helyett 40 kW-tal tölthető, így 20-ról 80%-ra mindössze 29 percig tart eljutni. A szériakivitelű 7 kW-os váltóáramú töltő a korábbi 4 helyett 3 óra alatt tölt 20-100%-ra, míg háztartási konnektorra csatlakozva 10 óra 11 perc alatt végez a töltéssel az autó.